Bojkotta tåg nu tack!

Kommer ni ihåg, kära vänner, när jag var hos Ammi och missade tåget hem tre gånger? Ja, tre ggr du såg inte fel. Och det kostade mig en förmögenhet också, hur bar jag mig åt? ingen aning men jag tror min hjärna slutade fungera där ett tag.

Iallafall, så beslutade jag och Ammi över msn att jag skulle åka till henne över helgen, ett litet impuls beslut om man säger så. För alla andra hade något på gång typ, och ingen av oss ville spendera helgen hemma framför TV:n.

Så jag beställer biljett över internet (145:-) och skyndar mig ner till stationen. När jag väl är där så kommer jag på att jag glömt ta med beställnings-nummret. Smart eller hur? Panik som jag får, för det var bara 5 min kvar innan tåget gick, så ringer jag hem och ber mamma starta min dator där nummret står. Funkar min dator just vid det tillfället? Nej. Så mamma springer till den andra datorn och googlar 'hotmail', för låt oss alla inse att 50+ mammor vet inte vad hotmail är för något. Väl inne å hemsidan så säger jag snabbt mitt inloggningsnamn och lösenord.

Skriver hon in rätt lösenord? Nej. Med 3 minuter kvar, upprepar jag otåligt lösenordet och tillslut kommer hon in. Med biljetten väl i hand så springer jag mot spår 3 för att inse att inget tåg står där, däremot ser jag ett annat krösatåg stå på andra sidan av perongen! Hysterisk som jag nu har blivit så kastar jag mig ner för rulltrappan och springer dit. Var det rätt tåg? Nej. Jag inser att jag står på spår 1 och ser sakta mitt tåg åka på andra sidan. Tydligen hade jag inte sett det innan för det gömde sig bakom en stor pelare. Hur dum kan man va undrar du? jadu, jag tror jag gått över gränsen för dumhet som ingen annan människa gjort förut.

Nu har jag betalat 220:- till för ett annat tåg som går vid 7 tiden, jag är pank. Jag är störd. Och framförallt: Jag hatar tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0