En liten text från mina tankar

Hur kommer det sig att dom som har dåligt självförtroende mår dåligt och ser upp till snygga modeller, eller folk som 'ser bättre ut'. Och jag dömer dom inte, jag är likadan själv och tycker att andra i min omgivning är mycket mer snyggare än mig själv. Och det är något jag försöker kämpa mot, att inte tänka så. Men vad jag inte förstår är dom personer som ser bra ut, som får många komplimanger och är populära. Ja, då börjar dom personerna klaga på att dom hatar när killar stirrar på dom, att dom tycker det är jobbigt att alla bara går på deras utseende och inte ser ens personlighet. Det får mig att tänka, varför vill man isåfall bli som dom? Varför vill man t.ex. bli kändis när man vet att egentligen är det ganska jobbigt med alla fotografer och folk som känner igen dig. Det är precis ingen hemlighet att många kändisar blir alkoholister eller knarkare. Nu blir inte alla kändisar sånna, men jag försöker göra en poäng här.

Varför vill man i dagens samhälle så desperat vilja bli populär? eller kändis, eller se bättre ut. Är det verkligen så underbart att ha många vänner, eller att killar tycker du är snygg och het? För är det inte väldigt många då som är ytliga och tänker inte på din personlighet och hur du är som person? Jag tycker man ska vara sig själv, och att man ska tycka om sitt utseende. För om jag skulle tänka som en kille så skulle jag tycka att det som är mest attraktivt hos en tjej, är när hon har bra självförtroende och att hon tycker om sig själv. Håller ni inte med?

Varför ska man slösa ett helt liv på att alltid tänka negativt om sig själv? "jag duger inte" och "jag är för fet" alltså, förstår ni inte att ni förstör för er själva? Tänk positivt istället! Och njut av livet istället för att slösa bort det på värdelösa saker, du duger som du är och om någon säger något annat så kan dom dra åt skogen...eller nått.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sagt :) Du borde skriva oftare hanna!

2009-06-12 @ 13:41:12
Postat av: Hanna

Tack så mkt! :D ja jag ska försöka uppdatera oftare ^^

2009-06-12 @ 18:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0