En trött hjärna, en datamus och en gullig mobil

Idag har jag uppdaterat min saker-jag-hatar-lista, och jag kan säga er att min trådlösa datamus kommer ganska högt upp. Seriöst den slukar batterier (AAA) som om den tror att ens sista dagar ska snart komma. Vilket den förmodligen har rätt i för jag kastar den snart i väggen om jag måste köpa ännu ett storpack med batterier till den. Dessutom har det bildas en liten mini-kyrkogård av batterier på min datamöbel. Ja, jag vet att det finns uppladdnigsbara batterier men dom är dyra och jag har ingen laddare.

Men jag ska lämna det tragiska ämnet om min datamus och säga att jag ska köpa ny mobil imorgon! Min förra är sönder, så det känns skönt att uppdatera sig lite. Problemet är bara att jag är fattig så det får bli en sony ericsson W595 för mig med abonnemang, men det sägs att den är en rätt så bra musik-mobil och den är 100 gånger bättre än den jag har nu iallafall. Sen när det kom till att välja färg så bestämde sig tydligen min lilla hjärna för att göra uppror, för på något konstigt vis så slutade med att jag beställde en rosa mobil. Alla som känner mig vet att jag har en mindre fobi för färgen rosa, men på något sätt har den tjejiga sidan inom mig börjat hjärntvätta mig i smyg och fått mig att acceptera färgen. Men jag skyller på att de flesta gulliga sakerna i Japan är rosa, och jag älskar Japan.

Sen kanske det är uppenbart att en tjej som jag är har en tjejig sida inom sig, och varför nämner jag det här ens?

Dagens mobil:



Walkman-mobil, 3,2 megapixelkamera, 8 GB minne med M2, FM-radio
och plats med upp till 8000 olika låtar (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0