Stora tjocka släkten

Både idag och i lördags var släkten här.  Massa springandes i köket, stekpannor hit och flygande mat dit...neä, okej kanske inte riktigt men nära. En sak är säker iallafall och det är att mina föräldrar blir extremt stressade när det lagar mat  till släkten; "kommer det här duga" och "Conny bränn inte maten!" ett argt "jag bränner inte maten!" blir skriket tillbaka i försvar och allt slutar med att maten smakar faktiskt ganska bra ändå och alla blir nöjda. Suck, släktmiddagar säger jag bara.

Senare idag bär det av till teatern, där Filip åter igen tog sönder en sak när han spelade upp. Den här gången var det en tändare som exploderade lite smått när den blev hårt kastad mot väggen, väldigt roande måste jag säga. En annan gång var det en stol och ett glas, ja tänk vad roligt man kan ha. För er som inte har fattat så spelar han en väldigt arg person, men det är ganska uppenbart. Men allt som allt så tror jag att denna teater kommer bli bra, vi är inte så många heller, så det blir lättare att bygga upp sin karaktär mer grundligt.

Dagens tankeställare:

Har ni tänkt på att i varje musikvideo där det är en svart rappare så är det nästan ALLTID svarta tjejer i bakgrunden som dansar. Och när det är en vit rappare så är det nästan alltid VITA tjejer i bakgrunden. Man kan inte sluta undra; varför? varför kan man inte blanda lite?. . . MTV är som en halvtom colaburk med ramlösa i - eller nått i den stilen.



En liten present jag fick av släktingarna från Linköping - den var fin tycker jag.

Kommentarer
Postat av: banana

hahaha dina föräldrar alltså

"DITT HIMLA MIFFO!"

2009-03-15 @ 20:46:16
URL: http://metahanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0