I got a christmas feeling

Idag hade församlingen en julfest, den hölls i en stor restaurang nere i stan. Det var väldigt trevligt och roligt, och vi fick i uppgift att ge folk välkomstdrinkar och vi var även med och sjöng i gospel kören (vi har deltagit i kören sen vi kom). Och hela restaurangen var riktigt cool med betong och glasväggar och en snygg scen. Jag tror över 80 personer kom till festen så det var riktigt kul att mingla runt och snacka med folk.

För övrigt så har jag inte riktigt fått in julkänslan än när solen skiner ute och det är mer eller mindre fint höstväder, istället för vinterväder. Men sen kom jag på att en sen onsdagskväll för några veckor sedan, så träffade vi på en hel del julbelysningar i stan. Så lite julkänsla får man nog trots allt om man tänker efter. Jag hade även glömt bort dom bilderna jag tog då, men lägger upp dom nu.


Today our church had an christmas party, it was held in a big restaurant in down town. It was very nice and fun, and we got to give out welcome drinks to everyone and we also got to sing in the gospel choir (we have been attending the choir since we got here). The restaurant was really cool with concrete and glass walls, and a nice stage. I think over 80 people came to the party so it was really fun to just mingle and talk to people.

On another notice, it feels like I haven't got the hole christmas feeling yet when the sun is shining outside. For me this weather feels like a really nice autum weather, since it is a lot of snow at home right now. But then I remember that I saw a lot of christmas decoration in the town a couple weeks ago. So maybe I got a little bit more christmas feeling now. And I totally forgot about the pictures I took back then, so here you go (I also added a picture of myself that I took after Sweden night).








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0