My Japanese Christmas

Min julafton i Japan var väldigt annorlunda men det var även roligt och intressant. Vi började dagen med en underbar frukost; amerikanska pannkakor med sirap, glass, choklad, jordgubbar och andra godheter. Helt sagolikt gott var det ♥ Sen så åkte vi ner till stan för att fixa dom sista julklapparna och handla snacks inför kvällen. Sen började vi göra oss iordning för julfesten som kyrkan skulle ha vid halv åtta tiden. Det kom ca 20 pers och det var väldigt mysig och rolig kväll! Jag invigde även min nya klänning, som är nu mitt favoritplagg i alla tider. Saknade dock min familj och vänner men det var ju en nyttig erfarenhet att fira jul i ett annat land ändå.


My christmas eve in Japan was very different from what I'm used to, but it was very fun and intresting. We started the day with an wonderful breakfast; american pancakes with syrup, ice cream, chocolate, strawberries and other good fruits. It tasted like heaven ♥ Then we went downtown to fix the last christmas presents and preparations for the evening. After that, we started to dress up for the christmas party. It came around 20 people I think, and it was a very cosy and fun party! I had on my new dress, who is now my favorite dress of all time. I missed my family and friends a bit, but I think it is a good experience to celebrate christmas in another country.








Mmmmm....


Snacks inför julfesten ^^


Kiku och Junko bredvid den extremt goda gratängen :)


Jeli, Junko, Kass, Paulina, Steve och Wataru som minglar lite.


Avslutar med en bild på klänningen, köpt i Shibuya 109, Tokyo.

Bilder från Kyoto resan kommer snart med, nu ska jag plugga japanska. Vi har fått världens läxa av Ganko-sensei but I love it :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va fin du är:-)

2010-12-27 @ 22:25:44
Postat av: Hanna

<3

2010-12-28 @ 09:49:13
Postat av: Anneli

Hej, Hanna! God fortsättning och Gott nytt år!

Vilken fin sida du har! Hoppas att det är bra med dig o att julen varit fin. Det är ju lite annorlunda att var utomlands...jag var det en gång också.



Förstår att du har många intryck o upplevelser. Ska bli roligt att träffa dig o höra dig berätta.



Här är det vinter, kallt o massa snö. Idag när jag kom hem var träden fulla av rimfrost som blev väldigt vackert mot den mörkblå himlen.



Jul har jag firat med familjen i Göteborg men nyår blir hemmavid.



Jag har en fråga till dig Hanna! Vill du vara med oss m barnen på söndagarna i vår? Det skulle vara jätteroligt o trevligt.



Hör gärna av dig om den frågan så snart som möjligt.



Ha nu en god avslutning på 2010 och ett riktigt Gott, härligt, innehållsrikt... 2011.



Kramar från Anneli

2010-12-30 @ 22:46:15
Postat av: Hanna

Hej Anneli! Gott nytt år du med!

ja det har varit otroligt spännande att fira utomlands och man har fått uppleva mkt :)



uh, vet inte riktigt om jag längtar till den kalla vinter direkt, men precis som du säger så är det ju väldigt vackert ibland. Här är det solsken inte en enda snöflinga :)



Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska göra i vår, kan hända att jag inte kommer va hemma men man vet aldrig. Kan tänka mig att vara inhoppare lite då och då men känner att mina framtidsplaner är allt för osäkra för att ta på mig en ledarroll i söndagsskolan. Men tack för förfrågan och jag hoppas du får en riktig trevlig nyårsfirande ikväll!



Kram!

2010-12-31 @ 04:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0