☆ My Tokyo Trip! ☆

Day 2 part 2/2

Här kommer andra delen av dag två i Tokyo. För övrigt hade vi en julfest för barn i söndags och hela 40 barn kom! Så det var fullt upp med att förbereda och fixa allt före och efter festen. Men kul att många kom :) För övrigt så har jag haft en skön ledig dag idag, slappat lite och gått en liten promenad. Vi gick även tillbaka till sushi restaurangen vi åt på första veckan - mycket trevligt och extremt god sushi! Hur som helst, här kommer lite fler bilder från andra dagen i Tokyo!


Känd korsning i Shibuya! Det var mycket folk överallt så det var ganska
lätt att bli ner manglad av överstressade japaner o.o



Jag och super snälla Mariko-san ^^


Sen drog vi till Harajuku! Harajuku är ett känt ställe med mycket
affärer och fram för allt japanska ungdomar som cosplayar och
klär sig i väldigt speciella kläder/kostymer :)


Dom flesta affärer var väldigt 'kawaii' med andra ord väldigt söta och mycket rosa.


Paulina som går omkring på gatorna i Harajuku. Vi gick sjukt mycket den dagen så när
vi kom hem var vi helt slut.


I Harajuku upptäckte jag något som kallas för "crepes". Det är typ pannkakor som man
kan lägga i olika saker i som t.ex. grädde, jordgubbar, glass osv. Sen rullar man ihop det
och äter ^^ Det var hur gott som helst! Det är verkligen något jag ska äta igen innan jag
åker hem.

Missa inte sen inlägget om dag 3 då vi bland annat besökte ett fett tempel, och gick lite mer på gatorna i Harajuku, och besökte high fashion området ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0