☆ My Tokyo Trip - The Last Part! ☆

Day 3

Okey, här kommer dom sista bilderna från dag tre i Tokyo! Min summering av mina äventyr i Tokyo är att det är en väldigt häftig och ungdomlig stad. Många jag frågat som är över 30+ vill inte bo i Tokyo pga att det är så stressigt och mycket folk över allt. Vilket jag håller med om, samtidigt som det är så otroligt myckat att se i staden! Går du bara in på en liten gata i centrum så kan du hitta alla möjliga spännande affärer och ställen. Nice!

Shoppingen är ju förstås helt underbar också, men ibland blir det liite för mycket med alla miljontals affärer som finns i bara en galleria. Men jag lyckades samla ihop mina hjärndelar och shoppa några saker i alla fall. Folk har väldigt spännande klädstilar i Tokyo, det hände ganska ofta att folk gick förbi med hur skön klädstil som helst. Och det är mycket färger och extremt höga skyskrapor över allt ^^ Med andra ord så gillar jag Tokyo väldigt starkt men jag tror inte det är något vidare bra att bo där en längre tid, i många år, men annars är det nog en epic stad ♥


Inne i en galleri i high fashion området i Harajuku. Temat var tydligen
en swarovski (kristaller) jul eller nått, typ som ett dyrt mini disco.


Vi gick lite mer på gatorna i Harajuku och vi fick syn på en
underklädsaffär och konstanterade att dom flesta sånna affärer ser
likadana ut
, även i andra delar av Tokyo. Rosa spets och super kawaii -_-


Harajuku - en stadsdel med färgstarka kläder och intressanta männsikor.


Vi gick även till en känd park som kallas för Yoyogi som är en extremt stor park.
Och på bilden ser ni en så kallad Torii port, som finns lite här och där. Den finns oftast vid
ingågnen till ett shinto tempel eller liknande samband med religionen shintoism.


Sen drog vi till ett känt tempel i Asakusa
, det var awesome!









Så det var allt från Tokyo resan! För övrigt är det sjukt svårt att fatta att det är julafton om bara 3 dagar! Vart tog all tid vägen? Det är ännu mer svårt att inse att det är mindre än två veckor kvar innan vi åker hem till Sverige! Mycket känslor just nu och för lite tid att reda ut dom. Vi hade även vår andra japanska lektion idag, vi håller på att lära oss hiragana och enkla meningar. Väldigt svårt men extremt roligt! :)

Matta ne!


Kommentarer
Postat av: Fanny Wedemalm

aaw tokyo verkar asballt ^^ vad fort tiden har gått, känns som om det inte var längesedan du åkte! kram!

2010-12-22 @ 00:26:36
Postat av: Mamma

Häftiga bilder från Tokyo. Förstår att du gillar stan. Jag tycker också tiden har gått väldigt fort o snart är du hemma igen:)

2010-12-22 @ 23:06:37
Postat av: Hanna

Ja det är riktigt nice :D ja tiden går så sjuukt fort, 3 månader bara POFF! borta O__o kan inte fatta direkt att det bara är en vecka kvar snart!



Ja mamma snart är jag hemma :)

2010-12-23 @ 16:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0