☆ My Tokyo Trip! ☆

Day 2 part 1/2

Andra dagen i Tokyo så åkte vi till Shibuya och Harajuku för att shoppa. Det var helt awesome! En affär har minst 6 våningar lixom. Sen kollade vi även på juldekorationerna i Shinjuku, värsta fet lightshow var det med massa ljus överallt. Det kändes som fluffig liten sagovärld med flygande hästar och glittrande moln och . . . eh okej, det var epic i alla fall. Sen åt jag "Okonomiyaki" för första gången. Det är nämligen en sorts pannkaka med lite ägg, räkor och annat gott i. Och man steker den direkt vid bordet, det var hur gott som helst! Man var väldigt trött i hela kroppen efter en heldag i Tokyo, men det är lätt värt det


Shibuya 109 är ett känd galleria med massa klädaffärer.


Det här är "Okonomiyaki", och först lägger man på smeten sen lägger man ett lock över
och väntar i 4 min. innan man vänder den. Sen är den klar!



Itadakimasu!


Jag har alltid velat smaka sötad is, och helt plötsligt har Mariko beställt det på japanska
utan att jag visste om det - det var asnice!


Översikt över en del av Tokyo i dagstid.


Juldekorationerna i Shinjuku ^^




Inne i denna "gran" kunde man trycka på en knapp och så började
den blinka i olika färger och spela en kort melodi hahah xD

Andra delen av dag 2 kommer senare  ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0