I'm going to the funky town

Ursäkta den dåliga uppdateringen, ska seriöst ta tag i bloggen och göra om den och så. Och skaffa en header!  Anyway, här kommer del 4 av London resan.

Del 4

Idag skulle vi egentligen vittna i en kristen skola på morgonen, men vår ledare Mattias tog fel på tiden (suprise!) så det blev inte av. Istället åkte vi till Londons "punk" kvarter och shoppade loss! Det fanns så sjukt mycket affärer överallt! Typ som en mega stor marknad med framförallt kläder, och inte bara punk kläder. Nej, här fanns allt möjligt från vintage stil till japanska kläder ^^

Tyvärr köpte jag inga suppersöta japanska kläder för provrummen hade inga speglar och ingen lampa, haha. Och jag tyckte det var för pinsamt att stå och spegla mig i affären så inga kläder blev det, men däremot ett gulligt diadem, ett par thights, en sjal och ett par solglasögon. Det gällde ju att passa på! Hittade även mitt favorit godis; pocky! Jättesvårt att hitta det här i hemtrakterna tyvärr.

Sen ska vi äta och dansa salsa i Hyde park! Haha, känns lite random att ställa sig i en park och dansa men vi får se hur det går. Blir nog en katastrof om man kollar på mina dansegenskaper.... Neä, nu i efterhand kan jag säga att salsan gick bra för dom flesta. Kände att det inte riktigt var min grej sådär men anledningen för att vi dansade var att bjuda in folk och dela med sig av sin tro på ett annorlunda sätt. Tycker det är bra när man kan ge utav det man är bra på, vår dansledare ägde på att dansa salsa och det var hennes sätt att dela med sig av sin tro.


På väg mot "punk" gatan eller "stable market" som det även kallades.


En del av gänget innanför marknaden :)


En av dom många och spännande affärerna.


Charley var.....bara Charley helt enkelt, hahah xD


Det var ganska häftiga konstverk lite här och där ^^


Det fanns även skumma rave-butiker också, UV och allt ;)


Cool brud aka jag, hänger vid bron :)


En Funky affär, det fanns så mycket att kolla på överallt ._.


Hyde Park - hur stor park som helst! Helt sjukt men otroligt underbart...


Under salsa övningen, Charley verkar koncentrerad men Johan verkar ha gett upp...?


Kommentarer
Postat av: Anders Branderud

Hej!

Ni skriver: ” Idag skulle vi egentligen vittna i en kristen skola på morgonen, men vår ledare Mattias tog fel på tiden (suprise!)”



Jag var förut hängivet kristen och vittnade då mycket. När jag sedan studerade fakta om vem den historiska Messias var (t.ex. profetior i den judiska Bibeln (som kristna kallar ”GT”)) så bytte jag religion från att vara en hängiven kristen till att följa första århundradets Ribi [det var hans titel; liknande ”rabbin”] Yehoshuas – Messias – från Nasarets’ undervisning. Det står om honom i originalversionen av det som sedan förvrängdes till ”Matteusevangeliet”.



Belägg för alla påståenden på sidan www.netzarim.co.il .



Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i Torah – och leder en in i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!!



Anders Branderud

2010-11-17 @ 14:44:00
URL: http://bloganders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0