Tänkte skriva klart London resan för det är ingen som orkar bry sig men jag skriver den ändå yeah

Del 5

En dag i London

06.30 jag fryser och Sara väsnas bredvid mig. Somnar om.
07.03 Någon har gjort gröt och väcker oss andra. Vet inte om man kan kalla den hårda klumpen, i ett hav av mjölk, för gröt eller ens något ätbart för den delen. Men dom försökte iaf. Med tunga steg går jag till toaletten och gör mig iordning, sen packar vi ihop och drar ut.
08.00 Det kommer inte som en överraskning precis att Mattias inte hittar vägen till den kristna skolan som vi ska besöka.
08.32 Efter extremt många samtal till Angela (hon som fixade vårt schema på vad vi ska göra) och en hel del springande så hittar vi äntligen skolan. Vi spelade upp vårt drama (med demoner i osv) för barnen som var runt 11 år och uppåt, jag svär att en del barn såg redo ut att gråta när vi var klara. Great. Rektorn var iaf trevlig, riktigt skön var han. Man blev väldigt inspererad av han på något vis.
09.04 Vi börjar gå mot Hollan Park där vi chillade lite och stekte i solen. Vädret har varit jättefint hitills!
11.30 Vi sitter och fikar i parken och jag filmar några extremt närgångna ankor som ville sno vår mat. Det fanns massor av djur i parken, vi såg lösa påfåglar och några inhängda svin med mera.
13.01 Vi är på det hemlösa kvarter som ligger i en stor och gammal kyrka.
13.15 Vi får instruktioner om hur vi ska bete oss när vi ska fika med dom hemlösa som är bland annat missbrukare, alkoholister eller har någon mental sjukdom. Jag känner mig lite nervös och så.
14.21 Allt går jättebra! Jag pratar med en tant som babblar på om allt möjligt och det är riktigt intressant ibland. Jag ser mig omkring och inser att dessa människor berättar ju sin livshistoria, ratade av samhället kan dom komma hit. Och allt dom vill är att bara någon ska lyssna och finnas där.

Sen åkte vi hem åt, spelade spel och umgicks innan vi gick och la oss. Jag har iaf lärt mig mycket idag och jag är glad att jag valde att resa till London.


Vid frukostbordet....


Vi fick alltid hyvla osten för tydligen har engelsmännen inte kommit på att det finns något
som kallas för osthyvel.



Så här såg kyrkan ut, det var väldigt vanligt att se vackra byggnader överallt :)


Det fanns väldigt fina fönster i kyrkan




Under informationen om våra uppgifter, cafét höll hus i kyrkans källare


Avslutar med denna bild, när Tobias verkar extra helig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0