The New Farmer Boy

Del 6

Vi ska till en Catolic Farmer där vi ska sova ca 1 ½ dag och hjälpa till med arbetet där. Dessa dagar kan beskrivas som dom värsta i mitt liv eller så är dom de mest nyttigaste. Dagen började med bön kl.09.00 (vi fick en timme sovmorgon) sen var det frukost med gröt och fullkornsbröd. Efter det jobbade vi 3-4 timmar i trädgården där vi rensade ogräs, grävde i gödsel och rensade typ 1000 st. brännässlor. Jag kan inte beskriva hur ont i ryggen jag hade sen.

Sen fick vi vegetarisk mat (på farmen äter dom bara vegetarisk mat, odlar sina egna grönsaker, använder mat som affärerna inte vill ha osv.) Jag kan påpeka att jag inte är så förtjust i vegetarisk mat, men idag hade jag tur för vi fick pasta med tomatsås och smält ost, yumi! Det var såå gott (denna underbara matupplevelse fick jag bara uppleva en gång alla andra dagar kämpade jag med en hemsk böngryta och andra elaka grönsaker).
Det var även två jätte trevliga voluntärer från Sverige där, världen är allt liten . . .

Sen gick vi tillbaka för att arbeta igen men vi delade upp oss innan. Vissa följde med istället på en demonstration vid en militärbas och demonstrerade mot att stoppa kriget i Afganistan som Storbritanien var involverad i. Snubben som äger hela stället heter Scott och var som den engelska versionen av Peter Halldorf, fast värre (på ett bra sätt förståss).

Han inledde flera timmars långa diskussioner ibland om staten, kyrkohistoria osv. Han var skrämmande smart och var väldigt starkt engagerad i mycket. Han var även väldigt hängiven när det gäller miljön och att stoppa kärnvapen från att skapas, och om jag inte missförstod mig så ville han skapa kristen anarki och var emot den engelska staten. Jag förstod inte så mycket av allt och det var inte riktigt i mitt intresse att göra det men när vi pratar om hur engagerad han var så snackar vi till och med planscher om kärnvapen på toaletten haha.

Vi andra som inte demonstrerade gick tillbaka att arbeta några timmar till, innan dagen avslutades med en varm kopp kaffe.


En bild på huset / farmen, det var ganska mysigt hus att bo i måste jag erkänna


En bild på hela gänget - Steph kom inte med tyvärr - tror en av voluntärerna tog kortet


Det fanns djur också, bland annat kossor (jag försöker intala mig själv att denna fakta
är intressant men misslyckas)


Det vart långa kvällar med heta diskussioner och intressanta samtal, men det är svårt
att lyssna när man är helt slut ;)


Tobias och Rasmus som rensar 'lite' brännässlor


Bilder från demonstrationen utanför en militärbas



Avslutar med min hasch-version av en bild på hur mycket brännässlor det var

Foto: Sara, Johan & co
Redigering: me




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0