University, Halloween Party and some craziness

Förra onsdagen så följde vi med Kevin, en medlem i kyrkan, till hans universitet. Han jobbar nämligen som engelska lärare där så han ville visa oss hur en japansk skola kan se ut. Det var väldigt trevligt och intressant! Många elever ville prata med oss och ställa massa frågor om vad vi gjorde här i Japan osv.

Vi träffade även en kristen tjej som blev överlycklig för tydligen så hade dom bara tre kristna medlemmar i deras skolgrupp, så hon tyckte det var roligt att träffa oss. Vi passade även på att bjuda in lite folk till våran "Sweden Night" som vi ska ha den 27 November. Något jag blir allt mer nervös inför.
 

Dom flesta byggnaderna var byggda i rött tegel och hela skolan var väldigt stor.

 
Några av tjejerna som vi träffade, dom var väldigt artiga och trevliga som alla andra
japaner är.


Försökte ta ett kort på utsikten genom ett litet fönster, men lyckades inte jättebra. 

Sen på lördagen så drog vi till ett Halloween party vi blev bjudna till. Jag vet att våra kläder är inte så fina, men det bör nämnas att vi hade panik några timmar innan festen för vi försökte hitta en bra utklädnad. Vi försökte köra lite ABBA stuk men som ni ser så misslyckades vi ganska grovt med det. Vi fick sedan reda på att i den affären som vi hittade kläderna i, var en affär för tjejer som dansar på vissa klubbar. Japp, lyckat eller hur?

Hur som helst så hade vi väldigt roligt på festen och vi fick lära känna några fler härliga människor. Jag känner att min vänlista med japaner på facebook växer dessa dagar . .  .


Helena lyckades i alla fall se väldigt 70-tal ut, sweet!


Här sitter Palle och jag och snackar med en randome snubbe som kom fram till oss. Det
visade sig senare att han är killen som hade fixat hela festen, och som brukar fixa massa
andra fester med tydligen. Han älskar även att lägga upp typ 200 bilder på hans fester
på facebook med. Hahaha, skön snubbe! 

Sist med inte minst så avslutade vi veckan med att ta lite galna bilder till "Swedish Night" och njuta av den vackra japanska naturen. Nu ska jag vila lite för jag har varit yr och illamående hela veckan, och skiten försvinner inte. Tycker det är asjobbigt att behöva vila hela tiden för jag vill ju njuta av Japan dom månader jag är här. Men men det blir nog bättre snart hoppas jag.


Helena i en typsik Disney-version, notera överdosen av glädje.


En karate-version av mig, notera dom coola solstrålarna.


En trädkramar-version av Palle, notera trädets plågade uttryck.

Det var allt jag hade att skriva om denna gång, nu ska jag som sagt var krypa ner under täcket och vila lite.

Ha det bra, mina kära läsare! ♥


Kommentarer
Postat av: fanny wedemalm

asgrym bild på dig hanna :D

2010-11-08 @ 12:07:22
Postat av: Laila♥

Haft en bra start på veckan? =)

2010-11-08 @ 18:16:50
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härliga bilder! Tänk va mycke du får uppleva. Hoppas du mår bättre. Kram:)

2010-11-08 @ 21:56:51
Postat av: Hanna

Tack Fanny ^^



Ja absolut Laila! Det är riktigt gött här i Japan :)



ja mamma jag mår bättre nu idag iaf, kram <3

2010-11-09 @ 16:02:42
Postat av: unknown

hello konnichiwa genki?

i like ur pictures

いいね!

2010-11-11 @ 17:09:46
Postat av: Hanna

HI! konnichiwa!

genki des. anata wa? :)

thank you so much! Domo arigatou gozaimasu!

2010-11-14 @ 12:35:07
Postat av: unknown

genki dayo

where are you in japan now?

im in kyoto now ;)

2010-11-14 @ 14:51:28
Postat av: Hanna

I'm staying in Shizuoka :)

Oh sounds nice! have always wanted to go there, but I'm afraid that I can't make it this trip.



Sorry for asking, but who are you? :)

take care!

2010-11-14 @ 15:56:23
Postat av: Anonym

haha sorry for not introducing myself. but i will.

you should come to kyoto;)

how long have you been living in japan?

nihongo hanaseru?

well if i put my e mail in says E-postadress: (publiceras ej) people can see it?

2010-11-14 @ 16:15:04
Postat av: Hanna

Yeah Kyoto seems very nice :) maybe one day when I visit Japan a longer period, I will go there ^^



I'm working here as an volonteer for 3 months (so I have been here for 5 weeks now)



eh, nihongo gah sukoshi(?)hanashi >_< I'm not so skilled yet, but I'm learning! :)

no it will not show for neither me or anyone, I think it is just a security system.



you got facebook?

2010-11-17 @ 03:46:47
Postat av: Anonym

oh thats cool how do you like it so far?

volonteer so you dont get pay right?

yes i do i dont really use it but find me as Hzribo まさ.

uhave yo been studying japanese?

2010-11-18 @ 06:50:07
Postat av: Hanna

I love it so far! I have always felt a longing to go to Japan for several years, and now it has come true (^__^)yepp, we don't get paid, but we don't have to pay any rent to the church where we live, and water and electricity is of course free too. So it is very nice (^__^)



hmm, I couldn't find you on fb, but you can add me as a friend instead. Mine is: facebook.com/hanna.shortie



Yeah I have only study on my own, so I can only talk a few words. Like "how are you?" and stuff. But I'm trying to get better :)

2010-11-18 @ 09:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0