Japan Night!

För ett tag sen hade vi en fest i kyrkan för att välkomna oss tre hit. Så dom dekorerade kyrkan i Japansk stil och många klädde sig i kimono och yukata (en enklare form av kimono) det var så sjukt kul! Alla ville prata med en och ta kort så jag har aldrig varit så här social i hela mitt liv haha. Hela 60 pers kom till kyrkan! Vilket är ett rekord tydligen, och folk stod till och med utanför kyrkan. Så man minglade runt en halvtimme med japansk mat och sötsaker, ingen direkt hit då det bestod av små riskrämbollar med bönor i och andra hemskheter. Men annars var det väldigt intressant och rolig kväll, och dom hade en halvtimmas lovsång i slutet och lite roliga lekar innan.

Så här får ni lite bilder under kvällen, och ja man blir helt stel när man bär en yukata. Ett litet tips: kissa innan du sätter på dig en.


Paulina och Helena som har precis fått på sig två yukatas.


Här är en jätte trevlig kyrkomedlem som bär en vacker kimono.


Jag tillsammans med bland annat en tandläkare som ska åka till Sverige i vår!


En liten bild på maten och dom konstiga sötsakerna. Dom runda
grejerna närmast innehåller...guess what? Bönor .


Här har du mig, Kiku-san, Hanna och Emily Ederfors, Kosuke (skön kille) och hans kollega
som hette Kai-san tror jag .


Jag fick en jättefin yukata av madame (vi kallar henne det) i slutet av kvällen, blev så
himla glad!


Alla hade en jättefin rosett på ryggen på sina yukatas, denna fick jag tillsammans med
en solfjäder!

Denna kvällen var riktigt rolig och alla människor är så sjukt underbara här! Vi är som en stor familj helt enkelt där alla tar hand om varandra ♥ Ja, det där låt så sjukt sockersött att jag vill försvinna från jordens yta, men det är sant dock.

Nu ska jag sova och njuta av min lediga dag imorgon, se ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0