The beginning

Ojoj vad ska jag börja? Dom här dagarna har varit fullproppade med intryck och nya saker att jag vet knappt ut och in längre. Med andra ord så har jag tappat en del av min hjärna och sen plockat upp den när den är påkörd och söndermosad. Men jag kan ju ta hela min Japan upplevelse som jag haft hitills då, från början. Det började med en underbar helg i Stockholm med nära och kära. Vill bara tacka er; Ammi, Hanna, Linus och Sandra för en rolig och minnesvärd sista helg i Sverige ♥ Jag hade så himla roligt, och det var skit jobbigt att säga hej då men det måste ju tyvärr göras. 

Första flyget vi flög var från Sverige till Istanbul, och det tog ca 4 timmar. Sen efter det var vi på den flygplatsen
i ca 2 timmar och drack underbart kaffe på Starbucks, lovely! Sen fick vi springa till nästa flyg, som vi pinsamt nog höll på att missa incheckingen på, men det gick bra och vi hann checka in vårt handbagage. Efter det väntade oss ett ca 11 timmars flyg till Japan. Och här snackar vi high tec på det planet...när man steg ombord fick vi blå tofflor, eftersom Japanerna har tofflor inomhus, så fick vi ta på oss dom. Och när man vandrade förbi 1:a klass så var det ren lyx typ. Säterna var lixom äggformade med inbyggt massagesystem och fotstöd, mer hann jag tyvärr inte se.


Paulina och Helena på flygplatsen, väntandes på nästa plan :)

Sen satte vi oss på våra platser och framför oss i sätet hade vi världens coolaste tv/dator! Man kunde se på dom senaste filmerna, man kunde lyssna på asbra musik, man kunde se var flygplanet var på kartan, hur lång tid det var kvar, tempratur ute osv. Sen kunde man spela roliga spel som "hänga gubbe", sudoku, schack, ett spel där man kunde lära sig nya språk (bla japanska!) och mycket mer. Awesome med andra ord.


The awesome computer thing :D

Sen fick vi en liten tygväska med jätteroliga grejer i, typ tandborste+tandkräm, gröna flygstrumpor, läppbalsam (haha), öronproppar och sånn där ögonbindel. Men det var ganska jobbigt att flyga ändå för när vi kom fram var man helt ofräsch och förstörd.


Dom roliga tofflorna alla hade på sig .


Taget när vi flög första gången från Sverige till Istanbul.

Sen väntade det oss en 6 timmars bilresa, för det var något vägarbete som pågick och den bilkön var inte rolig, så egentligen skulle resan ta bara ca 4 timmar. Och då var vi tvungna att hålla oss vakna så vi kunde sova på natten sen när vi kom fram, inget enkelt uppdrag precis. Väl framme fick vi käka mat hos Kenths familj, det var eh...lite speciell mat. Typ supertjocka nudlar med lite köttbitar här och där och så slänger vi i en konstig svampodling mitt i allt. Typ så, men det smakade faktiskt helt okej!


Här kommer lite bilder från bilen där man ser det otroligt vackra japanska landskapet


Japan består ju av mycket berg och skogar, som jag nygligen har lärt mig haha



Kenth och hans familj är extremt tevliga och vi har blivit väldigt varmt välkomna! Det sjuka är ju att Kenth pratar svenska med oss så det känns inte riktigt som att man är i Japan än, det känns mer som om man är i en annorlunda del av Sverige på sommaren. Men det är nog pga att jag har världens jetlag just nu, och i och med när klockan är ca 4-5 på eftermiddagen här så är den ju mitt i natten i Sverige. Så plötsligt så får man sånna där sömnattacker då och då, vilket är ganska irriterande för man får ju inte somna isåfall. Och sen när man väl ska sova så är man skitpigg! Hahah knäppt är det, men jag trivs väldigt bra här iaf och det känns riktigt bra här i Japan .


Sista bilden: så här såg det ut när man sedan vaknade på planet och man log lite när
man insåg att shit snart är jag i Japan



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh va roligt att du har det bra!

Kram o puss! :D

2010-10-16 @ 19:22:06
Postat av: Ammi

Låter underbart min kära! Ta hand om dej <3

2010-10-16 @ 19:41:45
Postat av: fanny wedemalm

åh, hanna! så roligt att få en update, har tänkt mkt på dej <3 ser fram emot att läsa mer om dina adventures :)

2010-10-17 @ 22:28:08
Postat av: Victor

Ser helt awesome ut! Jag vill se mer bilder på landskapet + nudlar :D

2010-10-22 @ 11:04:25
Postat av: Hanna

aww, tack så mkt allihopa! Saknar varenda en av er <3 <3 <3



hahah xD jaja du ska få se mer landskap i nästa inlägg o koi-fiskar! :O (vem tusan vill se mer nudlar? -_-)

2010-10-23 @ 16:46:10
Postat av: Hanna

aww, tack så mkt allihopa! Saknar varenda en av er <3 <3 <3



hahah xD jaja du ska få se mer landskap i nästa inlägg o koi-fiskar! :O (vem tusan vill se mer nudlar? -_-)

2010-10-23 @ 16:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0