❤ Kyoto

Del 2/2

Vår Kyoto resa bestod mycket av att åka till många olika tempel, som Kyoto är känt för att ha, och sedan besökte vi även en känd gata som kallas för Gion. Det är en gata där maikos och geishor lever och det var sjukt spännande att besöka! Det såg nästan exakt ut som taget från filmen "memoirs of a geisha" (om ni inte sett den så är den en väldigt sevärd film) lite coolt ändå. Vi fick se en geisha i allla fall men min kamera dog så fick ingen bild på varken gatan eller geishan.






Vid ett tempel fick vi smaka ett speciellt grönt te med 'guld' i. Jag brukar inte tycka om
grönt te så mycket men det här var mycket sötare och otroligt gott! En liten påse kostar
ca 90kr, så lite dyrt men helt awesome!



Som sagt så hade alla löv redan lämnat träden så allt var lite grådaskigt.


Jag tror Wataru-san sa något om att man fick en liten staty när man donerar ca ¥10 000,
till templet. Alltså ca 900 kr.


Allt som allt så är det ca 84 000 statyer, så ni kan ju räkna på hur mycket yen det blir:)








Sedan besökte vi Kinkaku-ji vilket är ett Zen Buddhist tempel, och ett av Japans mest
populäraste byggnader.










Vid ett av templerna fanns en fet bambuskog på flera kilometer!

Så det var allt om Kyoto men jag har många fler övriga bilder från Japan så stay tuned! Nu ska jag ta hand om min onda hals så jag kan prata över huvud taget på mötet imorn. Usla förkylning .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0